2020. január 19., vasárnap

Minden jónak vége szakad egyszer


Nagy szomorúságomra februártól bezár a kedvenc használt játék boltom, ahol nagyon sok értékes kincsre leltem az évek folyamán. Mivel a bolt egész készletét kiárusítják, utolsó látogatásomkor alaposan körülnéztem, és ezúttal a sok szokványos Barbie vagy Monster High helyett olyan babák jöttek haza velem, amelyek másoknak talán érdektelenek, de nekem különlegesek, és amelyekkel talán többet lesz alkalmam találkozni.

Az első egy 38 cm magas, műanyag Alice in Wonderland (Aliz Csodaországban) baba. Erre nem jöttem volna rá, ha nincs rajta az eredeti ruhája és cipője. Nem lehetett drága játék, mert könnyű műanyagból van, és nincsen rajta semmilyen jelzés. Szerintem a 60-70-es évekből származhat, az akkori amerikai játékbabák tipikus jellegzetességeit viseli.



Ennek ellenére van benne valami báj, ami a mai játékbabákból már hiányzik. Ezüstös zöld alvós szeme van és kézzel festett vonásai.


A következő baba szintén meseszereplő. Hála a tarkóján lévő jelzésnek, tudom, hogy ez egy 1976-os Effanbee Hófehérke. Méghozzá az 1176-os példány - tehát limitált kiadású babáról van szó.
Mint a következő képen látszik, jóval alacsonyabb Alice-nál, 27 cm-es, és szintén az eredeti ruhájában találtam rá.


Nagyon bírom, hogy nincs az a szokványos pufók gyerekarca, és egy kicsit flegma az arckifejezése.
Ha lefektetjük, ő is becsukja a szemeit.


A ruháján is látszik, hogy adtak a részletekre, az alsószoknyája alatt még egy csipkés szárú gatya is van.


A következő kicsi baba mind a kettőjüknél régebbi. Mindössze 14,5 cm magas, igazi kis kézbe illő kabala. Ahogy megláttam, rögtön tudtam, hogy igazi retró darab, ráadásul nagyon ismerősnek tűnt. Szerencsére a tarkóján neki is ott a márkajelzés: Ez egy 1965-ös Remco gyártmányú Heidi Pocketbook Doll. Egészen pontosan Heidi barátnője, Jan.


Szerintem ez a baba tele van egyéniséggel. Huncutul oldalra néz, édesen mosolyog és gödröcskék vannak az arcán.
Neki is eredeti a ruhája (a cipője nem, de véletlenül találtam itthon egy cipellőt, ami pont illik a lábára).


A pocakján van egy gomb, amit ha megnyomunk, integetésre emeli a jobb karját.

És végül egy olyan baba, amelyik szintén kicsi, de sokkal fiatalabb, mint a többiek.
Ez egy American Girl Mini Doll.


Mint a nevéből is sejthető, ez a baba a hagyományos American Girl karakterek miniatűr változata. Nem vagyok otthon a karakterek elnevezésében, és nagyon sok van belőlük, de sikerült kiderítenem, hogy ez a konkrét baba Marie Grace, és az 1850-es évekből, New Orleans-ból való, korhű ruhát visel.



Az arca ugyanúgy van kifestve, mint a nagy babáknak, annyi a különbség, hogy a szeme nem pislog. A teste is ugyanolyan, tehát a műanyag végtagok és tömött vászon test. A ruha alatt alsónemű is van, a csizmája tépőzárral záródik és alatta még harisnyát is visel.


Szép sima haja van, ami korhű frizurába van rendezve.


Itt és most meg kell jegyeznem, hogy nem kedvelem az American Girl babákat, és soha nem értettem a körülöttük kialakult kultuszt, a magas árukat meg végképp nem. Viszont ez az apró, mindössze 17 cm magas baba annyira részletgazdag és szépen kidolgozott, hogy megéri az árát, biztosan vennék még, ha itthon is árulnák.

4 megjegyzés:

  1. Pont az American Girl babáért irigyellek. Viszont az Alice az tényleg egy gyönyörű régiség. Gratula szerzeményhez.

    VálaszTörlés
  2. Śliczne te lalki! Każda z nich jest urocza!
    Też nie rozumiem zachwytów nad lalką American Girl... znam ładniejsze lalki, ale ta mała dziewczynka jest bardzo ładna!
    Azjatka, patrząca w bok, jest bardzo sympatyczna!

    VálaszTörlés
  3. Great shopping. I Love your dolls , they are beautiful!

    VálaszTörlés