2019. február 3., vasárnap

"Tesco gazdaságos" BJD kezdőknek

Az Alin árulnak ilyen nagy műanyag "BJD" babákat "Dream Fairy" és egyéb fantázianeveken. Vannak közöttük 1/3 (60 cm körüli), 1/4 (40-45 cm körüli) és 1/6 (28 cm) arányú változatok is. Általában csinosan felöltöztetve, kifestve, parókával együtt kaphatók. Hasonlóan a BJD-khez, minden ízületük hajlítható, némelyiknek a feje teteje is nyitható, hogy kicserélhessük a szemüket. Annyi a különbség, hogy műanyagból vannak és a tagjaikat nem gumiszalag köti össze. Más a minőségük, de persze az áruk is mérsékeltebb, ami nem elhanyagolható szempont.








Ha még a paróka meg a ruhák árát sem szeretnénk megfizetni, (mert mondjuk nem ilyen hercegnős stílust szeretnénk), akkor néhány helyen lehet venni teljesen csupasz babát is. Én egy ilyet választottam, és néhány hét várakozás után befutott egy világtalan, kirakati bábura hasonlító figura:


62 cm magas, és elég könnyű műanyagból készült, de tűrhető a minősége és feszesek az ízületei. A fej szerintem kicsit lehetne nagyobb is, viszont parókában már nem lesz annyira feltűnő az aránytalanság.
Sajnos a leírás sehol sem szólt arról, hogy nyitható a baba koponyája, úgyhogy csak reménykedtem, hogy ilyet kapok. Amikor megérkezett, jött a kellemetlen meglepetés, mert teljesen sima volt a kobakja, sehol egy rés vagy illesztés. Kicsit később megjelent az eladónál olyan változat, amelyiknek nyitható a koponyája, de ez rajtam nem segített.

Úgyhogy sajnos nem maradt más választás, rajzoltam egy szép kört a feje tetejére és körbevágtam szikével. A szemgödröket még egy plusz műanyag réteg takarta belülről, de szerencsére szikével könnyen el lehetett távolítani őket. Így végre lehetővé vált a szemek berakása / cserélgetése.

Így néz ki a fej a tető eltávolítása után:


Következhetett az arc kifestése. Akrilfestéket, akvarellceruzát és pasztellkrétát használtam, a krétaport sminkecsettel vittem fel sok-sok vékony rétegben.


A szemöldökével küzdöttem a legtöbbet, legalább háromszor rajzoltam újra, mire valamennyire elégedett lettem vele.


Matt lakkot használtam az arcára, fényeset a szeme köré és a szájára, ez kicsit felerősítette a színeket. Ezek után jöhetett a szempilla felragasztása, majd a szemek beillesztése. Az akril szemeket csak ideiglenesen kapta, gyurmaragasztóval rögzítettem, mert jobban szeretem az üvegszemeket, élethűbb a csillogásuk.


Mint látható, a fülcimpájába lyuk van fúrva fülbevalónak, úgyhogy később majd kap azt is.


A fejtető egyelőre szigetelőszalaggal van visszarögzítve :))) Már van ötletem, hogyan oldjam meg a mágneses rögzítését, csak még időm nem volt kivitelezni. 
A következő hetekben szeretnék ruhákat varrni, parókákat készíteni (vagy szerezni) a számára, és különböző stílusokat kipróbálni. Ha sikerül, majd beszámolok róla.

8 megjegyzés:

  1. Egész szép ez a baba, és a lolita stílus nagyon jól áll neki. Vajon van fiúban is? Lehet veszek egyet idén én is, csak még nem regisztráltam az alira. Kíváncsi vagyok a mágneses záródásra, majd tegyél fel képet róla, ha kész van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ebből a típusból sajnos nincs fiú, egy másik fajtából viszont van, teljes felszereléssel együtt. Igaz, hogy nem annyira realisztikus, mint a valódi BJD-k.

      Törlés
  2. Ó, de csodálatos lett a festése, nagyon szép így az arca! Várom róla a folytatást!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindenképpen jön a folytatás, csak legyen egy kis időm :)

      Törlés
  3. Bájos lett az arca. Várom én is a ruhás , hajas képeket.
    Majd írd meg , kitől vetted , jól be volt-e csomagolva...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az enyém egy hosszú kartondobozban jött, vastagon bubifóliába tekerve, és szerencsésen túlélte a hosszú utat.
      Tőlük vettem egyébként: https://www.aliexpress.com/store/836958?spm=2114.10010108.0.0.2f8c6ea289AofB

      Törlés
  4. Köszi.
    Már régóta tőle veszem a Blythe-okat.( A legtöbbet) . Nagyon rendes , megbízható eladó. Még nem néztem meg jobban ezeket a lányokat nála.

    VálaszTörlés
  5. Bardzo interesująca lalka! Bardzo ładnie wykonałaś makijaż! Jestem bardzo ciekawa, jak będzie wyglądać w Twojej stylizacji!
    Pozdrawiam serdecznie ♥

    VálaszTörlés