2021. szeptember 19., vasárnap

Living Fluff 1971

 Ezt a babát a Mattel 1971-ben mutatta be, mint Skipper játszótársát, miután 1967-ben Ricky és Skooter gyártását abbahagyták. Mérete ugyanakkora, mint az ugyanekkor kibocsátott Living Skipperé, és mindkét baba újfajta, több ponton mozgatható testtel rendelkezett.

Fotó a netről

 Mostanában elég nehéz ráakadni vintage babákra, ezért megörültem, amikor ezt sikerült egy másik babagyűjtőtől beszerezni, igaz, nem hibátlan állapotban, de az eredeti ruhájában és a gördeszkájával együtt.

Szegény Fluffnak van egy "sebhely" a lábán, de ez legalább nem látszik, ha cipőt húz. Emellett a szempilláit is elveszítette. A legrosszabb, hogy a szerencsétlen baba haja korábban tönkrement, és valaki ezt megpróbálta pótolni, ami sajnos nem sikerült profi módon. Gyenge minőségű merev hajjal, ritkásan tűzte be, mindeközben pedig nemcsak a fej belsejét, de az arcát is több helyen összekente ragasztóval.


Azzal kezdtem, hogy megszabadítottam Fluff arcát a ragasztótól. Néhány helyen maradt egy kis elszíneződés, de ettől függetlenül jól sikerült. Aztán pótoltam szegénynek a kihullott szempilláit.

A neheze ezután jött. Kiszedtem az összes hajat és nekiálltam újra kialakítani az eredeti frizurát. Sajnos a fejecskét a hajbefűző eszközzel annyira összeszurkálták, hogy sok helyen átszakadt, máshol a megkeményedett ragasztó miatt nem lehetett átlyukasztani, ezért nagyon nehéz volt újrafűzni a haját, főleg a fej tetején.  

Végül azért sikerült elfogadhatóan megcsinálni, és Fluff végre újra hordhatja a copfjait.



A gördeszkáját is örömmel próbálta ki:


Csináltam egy összehasonlító fotót az 1960-as évekből való egyenes lábú Skipper és Living Fluff teste között. Egyforma a méretük, tudják viselni egymás ruháit, cipőit, viszont az újabb típusú testnek nemcsak a térde, hanem a könyöke és a csuklója is hajlítható.






3 megjegyzés: