2022. május 21., szombat

Tracy - Starr's Friend 1979-81

Nem tudom pontosan, Starr és barátai mikor jelentek meg először a piacon, ha jól értettem a neten elérhető anyagokból, akkor 1979 és 1981 között voltak forgalomban. Vannak, akik Barbie-utánzatnak nevezik őket, szerintem igazságtalanul, hiszen a Mattel gyártotta őket. Vajon miért másolta volna a cég a saját termékeit? A Starr babák inkább a kiterjedt Barbie família egyik oldalágának tekinthetők, mint pl. a Flavas babák a 2000-es évekből.

Starr egy tipikus, szőke amerikai tinédzser a 80-as évek elejének diszkó korszakából. Van két barátnője, a vörös hajú Kelley és a barna hajú Tracy. Valamint természetesen van fiúbarátja is, Shaun.


 

Ezek a babák viszonylag rövid ideig voltak kaphatók, így elég ritkán lehet velük manapság találkozni. Ezért aztán amikor megláttam az egyik aukciós weboldalon egy Tracy babát, nem sokáig gondolkoztam, lecsaptam rá. Azt se bántam, hogy olcsó volt, mert hibás, hiányzott a jobb kézfeje.

A Starr babák, mint ahogy írtam, "kompatibilisek" a Barbie család többi tagjával, de egy-két ponton eltérnek tőlük. Először is picivel magasabbak és vékonyabbak a Barbie babáknál, és a lábfejük is méretesebb. Másrészt sokkal mozgékonyabbak. A velük egykorú Barbie-val ellentétben nemcsak a térdük, de a könyökük és a csuklójuk is hajlítható. A derekuknál beiktatott gömbízület segítségével oldalra is tudnak hajolni, és a szokatlan vállmegoldásnak köszönhetőek a karjuk is nagyobb ívben mozog. Ez nagy vívmány volt abban az időben.

Viszont a csukló ízület nagyon sérülékeny, ezért is történhetett, hogy az én Tracy babám elvesztette a kézfejét.


Sokak szerint Tracy nem tartozik a legszebb babák közé. Míg Starr és Kelley mosolya barátságos és kedves, az ő vigyora furának, vagy egyenesen eltúlzottnak tűnhet. Igazából én sem értem, miért kellett ilyen karikatúra-szerűvé tenni ezt az amúgy nagyon klassz karaktert. Ennek ellenére én elfogult vagyok vele, mert nagyon szeretem a ritkaságnak számító babákat.


Abban biztos voltam, hogy Tracy nem maradhat félkezű, ezért törni kezdtem a fejem, hogyan segíthetnék rajta. Mivel még megvolt a kézfej csonkja, nem tűnt lehetetlennek a javítás. Szerencsére az évek alatt félretettem néhány hibás Barbie testet javítás céljára, ezért gyorsan találtam is neki egy donort.


Ennek a kéznek a formája és a színe is megfelelt, úgyhogy csuklónál lefűrészeltem és szikével megfaragtam, hogy passzoljon a kéztőhöz. Mindezt úgy sikerült véghez vinnem, hogy egyszer sem ontottam ki a saját véremet faragás közben, ami ritkán fordul elő :)


Sajnos más megoldást nem találtam, pillanatragasztóval kellett felragasztanom a kezet, így mostantól nem tudja behajlítani a csuklóját, de körbe-körbe azért még ezután is tudja forgatni.






Messziről észre se lehet venni a kézátültetést! :)



2 megjegyzés:

  1. nagyon kreatívan megoldottad a problémát . Ijesztő ez a csajszi , de én is bírom a ritkaságokat...azért ...:)

    VálaszTörlés