2019. december 1., vasárnap

Barbie ruha - szabásmintával!

Nemrégen kipróbáltam egy új Barbie szabásmintát, ami igazából többféle módon felhasználható: estélyi ruhának, esküvői ruhának, de akár luxus hálóköntösnek is. A szabásminta tesztelése mindenféle, éppen kéznél levő alapanyagból történt, ezért nem sikerült a "legexkluzívabbra".

A bemutató modellem egy 1984-es Peach and Cream Barbie. Nemrég találtam őt egy használt játékos üzletben, 100 forintért odaadták, mert el volt törve a nyaka. Szerencsére könnyen javítható volt (később egy másik bejegyzésben megmutatom, hogyan lehet a törött nyakat javítani). Az eredeti ruhája viszont rosszabb állapotban van, még nem tudom, hogyan lehet helyrehozni.

Az öltözék két darabból áll, egy alsó, pánt nélküli, uszályos ruhából és egy könnyű, áttetsző felső köntösből. A fent említett okok miatt a megvarrt darab inkább hálóingre hasonlít, mint alkalmi ruhára, de különböző anyagok felhasználásával sokféleképpen lehet elkészíteni.


Ez az uszályos ruha egy vékony rózsaszín bélésanyag és egy mintás lyukacsos felső anyag összedolgozásával készült, a szegélyét csipke díszíti. Hátul tépőzárral záródik.

A következő képen már a köntössel együtt, amit szintén csipke szegélyez:



Az övhöz rózsaszín szalagot és szatén rózsát használtam, patenttal záródik. 


Ennek a régi Barbie-nak "Twist and turn" típusú a teste, de a felső kicsit szűkebbre vételével, vagy hátul a tépőzár szorosabbra húzásával az újabb "Bellybutton" testű babákra is jó a ruha.


 A szabásmintákat egy az egyben A4-es papírra nyomtatva lehet használni.





3 megjegyzés:

  1. Peach and Cream Barbie-ja volt gyerekkoromban a barátnőmnek, egészen szerelmes voltam abba a babába! Szerettem volna én is, de teljesen reménytelen volt.
    Örülök, hogy sikerült megjavítanod, és gyönyörűek a ruhadarabok!! Tökéletesen passzolnak hozzá.

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű lett a ruha! (-: És a baba is, nekem még mindig a '80-as, '90-es évek babái a kedvenceim. (-:

    VálaszTörlés