2016. július 17., vasárnap

Babaklinika - átfestés

Már régebb óta megvan ez a 26 cm-es műanyag, pislogó szemű játékbaba. Fogalmam sincs, milyen gyártmány, vézna teste van és nagy feje. Igazából azért vettem meg, mert amellett, hogy fillérekbe került, tetszett a gesztenyeszínű afrofrizurája, ami szokatlan és egyedi egy ilyen babánál.


Aztán mostanában újra előkerült, és a neten látott képeken felbuzdulva, hogy egy kis beavatkozással milyen bájossá varázsolható pl. egy Blythe baba (nem mintha amúgy nem lenne bájos), arra gondoltam, neki is jól állna némi szépészeti beavatkozás. Amúgy is ki akartam már próbálni, hogy pasztellkrétával és akvarellceruzával hogy lehet babaarcot festeni. A kísérletezéshez pedig ő pont megfelelt.

A tapasztalatok: Mivel a baba arca gumi, igazából a krétapor nem igazán tapad meg rajta, pl. a csiszolás, eleve szóba sem kerülhet. A megnedvesített akvarellceruza viszont egészen jól használható. Miután lemostam a gyári festéket - a zöld szín nagyon makacsul ellenállt az acetonnak - a szemöldököt, a szemkontúrt és a szeplőket is ceruzával rajzoltam meg. Krétapor csak a szemhéjra került, akvarell fixatívval keverve, hogy megtapadjon. Nem is lett túl szép. A szájra végül akrilfestéket használtam. A szemhéját is be akartam festeni, de nem tudtam eldönteni, milyen legyen, úgyhogy a végén maradt natúr.
A szempillákat megnyirbáltam kicsit, hogy természetesebben hasson, mert eredetileg egyenes volt, mint a cirokseprű.






Hát ennyit lehetett kihozni belőle, de szerintem jobb lett egy fokkal, mint az eredeti.

5 megjegyzés: