2021. július 5., hétfő

Az első Skipper (1964)

Barbie kishúga 1964-ben jelent meg először a piacon, szőke, barna vagy vörös hajszínnel (illetve ezek variációival), piros egyrészes úszódresszben. "Straight Leg" Skippernek is hívták, mert ezeknek a babáknak még nem volt hajlítható a térdük. 

Nagyon szerettem volna már egy vintage Skippert, de elég nehéz beszerezni, főleg jó állapotban. Ezért voltam hajlandó licitálni arra a Barbie csomagra, amelyikben felfedeztem egy ilyen babát. Enyém lett a csomag, de sajnos egy rakás elnyűtt Barbie testet és pár ócska babafejet is "nyertem". Szerencsére Skipper szinte hibátlan állapotban volt - kivéve a haját.


Először még azt hittem, hogy lehet rajta segíteni egy kis textilöblítőt tartalmazó langyos vízzel, de sajnos csak annyit értem el, hogy a frufruja lesimult. Ahogyan a következő képen is látszik, a valaha vörös haja az elmúlt csaknem 6 évtized folyamán rózsaszínné fakult és nagyon töredezetté vált.


Sajnos nem ritka a régebbi Mattel babáknál ez a jelenség, és nem sokat lehet tenni vele. Az én Skipperem haja is menthetetlen volt, ezért nem szívesen, de úgy döntöttem, hogy lenyírom és új hajat kap.

Szerencsére volt itthon vörös nejlon babahajam. Igyekeztem megtartani a frizura formáját és hosszát is, hogy minél jobban hasonlítson az eredetire. Szerintem sikerült:


 


A ruha és a cipő kicsit nagy rá (mind a kettő Blythe babára való) de majd idővel kap saját ruhatárat.





3 megjegyzés: