2019. december 8., vasárnap

Babaklinika - Barbie nyak javítás 1.

Gyakori probléma szokott lenni főleg a régebbi Barbie babáknál, de néha az újabbaknál is, hogy a nyak eltörik és ha meg is sikerül ragasztani, a fej többé nem mozgatható minden irányba.
Ebben a bejegyzésben azt szeretném megmutatni, hogyan lehet ezt a gondot megoldani, amennyiben maga a nyak épségben maradt, vagy csak kis mértékben sérült, de a nyak ízületként szolgáló kis műanyag pecek kijött, elveszett vagy tönkrement.


Így néz ki maga a nyakpecek (a bal oldali az újabb fajta, a jobb oldali a 1980-as évek végétől a 2000-es évekig volt használva).



Ha ez az alkatrész nincs meg, legegyszerűbben egy 10 mm átmérőjű gyönggyel tudjuk helyettesíteni. Én műanyag gyöngyöt szoktam használni, de fagyöngy is alkalmas.

A mai javításhoz egy Barbie klón testet használok. Ez teljes egészében ugyanolyan, mint a Mattel testek, csak annyi a különbség, hogy nincs rajta márkajelzés. A nyaknak csak a pereme törött le, egyébként nem szorult ragasztásra.


A javításhoz nincs másra szükség, csak a fent említett gyöngyre, egy lapos fogóra, és egy darab drótra (kb. 0,6-0,8 mm átmérővel). Virágkötöző drót is megfelel.


A nyak belsejében van egy darab műanyag, ami a nyak első és hátsó részét összeköti.


A drótból csinálunk egy kis hurkot...


...és átvezetjük ez alatt a műanyag henger alatt.


Miután kihúztuk a drót végét a másik oldalon, a dupla szálra fűzzük fel a gyöngyöt.


Visszahajtjuk a drót két szárát...


... és a gyöngy alatt szorosan rátekerjük őket, legalább 4-5 alkalommal. 


A drótvégeket bebújtatjuk a nyakba. Ehhez kell nekem a fogó :)


Kész is, jöhet a fej!



Régebben vettem az Aliexpressen ezt a hibás Barbie fejet:


Desiree arca van, amit egyébként nem annyira kedvelek, de tetszett a világos bőr és a göndör haj. Így lemostam a festéket és újrafestettem az arcot.


Ez a baba kapta most a megjavított testet. Szerintem tökéletesen passzol.


Az új nyakízülettel minden irányba tudja forgatni a fejét:




A törött nyak javítása egy kicsit hosszadalmasabb és bonyolultabb, de majd arról is készítek egy bejegyzést.

6 megjegyzés:

  1. Köszi. Én még ilyet nem csináltam , pedig nekem is van pár sérült nyakú baba (-test) .Legutóbb egy EAH fejet szedtem le , és bár melegítettem , valahogyan megcsavarodott az a kis pecek , azaz a függőleges része. Azt is meg tudom így csinálni szerinted ?
    Az átfestés nagyok klassz lett .Aranyos lett .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem EAH és MH babáknál is működik (bár még nem próbáltam). Csak valószínűleg egy kisebb átmérőjű gyöngy kell hozzá.

      Törlés
  2. Wspaniała podpowiedź!
    Och, dziewczyna po malowaniu twarzy i naprawieniu szyi wygląda fantastycznie!
    Dziękuję bardzo i ślę pozdrowienia!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon hasznos kis bejegyzést, ki is fogom próbálni

    VálaszTörlés
  4. Hú ez nagyon jó ötlet. Bár a tört nyakakra lennék most vevő, mert abból van egypár.

    VálaszTörlés