2016. szeptember 3., szombat

Sindy, Fleur és a többiek

A nyár folyamán elég sok új lakó költözött be hozzánk, az egyik ez a Pedigree Sindy baba. Amennyire meg tudtam állapítani, valamikor a 70-es években készülhetett, talán egy Trendy Girl. Mindig is szerettem volna egy Pedigree Sindyt, szerintem nagyon bájos, karakteres az arcuk, kezük-lábuk a Barbie-khoz képest vaskos, de igazából jobban közelít az átlag testalkathoz. Ami a gond ezekkel a babákkal, hogy a hajuk gyakran nagyon pocsék állapotba kerül ennyi idő után. Az enyémnek a frizurája történetesen helyrehozhatatlan volt, úgyhogy meghoztam a döntést: új hajat kap.



Szerencsére a Sindy babák fejét gyerekjáték lekapni. A haj, amit használtam, gyárilag csigákba volt rendezve, és természetesebb szőke, nem olyan sárgás, mint az eredeti. Így az eredmény egy igazi hajasbaba lett :)









És ha Sindynél tartunk, állítólag a népszerűsége miatt rengeteg klónja létezett, éppúgy, mint Barbie-nak. Sokan utánzásnak tartják az 1970-80-as években gyártott holland Fleur babákat. Azért dobták őket piacra, mert a Pedigree leállította Sindy hollandiai forgalmazását. Szerintem akár klón, akár nem, Fleur simán megállja a helyét Sindy mellett. Nagyon kedves arca van, beültetett szempillái, de a testalkata karcsúbb, így a Barbie-ruhák is tökéletesen állnak rajta. Viszont csak a saját cipőjét tudja viselni. 6 éves koromban kaptam egy barna hajú Fleur babát és nagyon szerettem. Sajnos amikor nagyobb lettem, elajándékoztam, amit utólag persze bánok, mert manapság már ritka. Nemrég sikerült szereznem egyet, és bár ez szőke hajú, sok szép emléket idéz.





És van egy baba, amelyik szintén holland, ám a minőségét tekintve már inkább tűnik Sindy vagy Barbie klónjának. Madeliefje vagyis Százszorszép a neve. Kb. ugyanabban az időszakban készült, mint Fleur, és elég ritkán lehet ráakadni, talán mert Hollandián kívül nem nagyon lehetett kapni. Az arca hasonlít a "rokonaira", de szerintem elnagyoltabb és olyan "lufifejű". A testalkata a Mattel babákra hajaz, de érdekes, hogy például a lába olyan keskeny, hogy még a Barbie cipők némelyike is leesik róla.
Nekem két ilyen babám van, a jobb oldali a derekán jelzett Madeliefje, a másikon (a csíkos pulcsison) viszont semmilyen jelzés nincs, csak a tarkóján egy Hong Kong felirat. Lehet, hogy ő meg Madeliefje klónja? :) Ettől eltekintve a két baba nagyon hasonlít egymásra, bár én személy szerint Miss Hong Kong arcát egy fokkal barátságosabbnak találom.


És egy csoportkép:






4 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett a babád, és rettenetesen ügyes vagy. Még nem mertem összeszedni a bátorságomat, hogy áthajazzak babát.

    VálaszTörlés
  2. Nos, ezek szerint akkor a három Sindy lányomnak nyugodtan neki lehet esni. :) Már csak hajat kell találnom hozzájuk. Nagyon klasszak a babák!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett Sindy göndör hajjal! Én most egy Mariet vettem meg, Sindy barátnőjét. Szeretem ezt a babatípust, de Fleur nem fogott meg, pedig többször vehettem volna jófogáson.

    VálaszTörlés