2016. október 11., kedd

Babaklinika - Porcelán ikrek

Régen tetszettek a porcelánbabák, egy időben volt is elég sok. Az antik babák még most is érdekelnek, de túl sokba kerülnek, a modern fajtákért már nem lelkesedek. Ezért aztán nem gondoltam volna, hogy porcelánbaba vásárlására adom a fejem. De aztán találkoztam ezekkel a szegény ikrekkel az egyik aukciós oldalon. Úgy tudom, eredetileg nem olcsó ez a típus, de őket barátságos áron adták, és még le is alkudtam kicsit, mivel vakok voltak az istenadták. Ezen a bajon biztos lehet segíteni, gondoltam, ráadásul annyira cukik - jöhet a kihívás!



Hát a kihívás, az nem kifejezés.

Mint általában a kerámia fejű babáknak, ezeknek is van egy lyuk a fejük búbján, de elég kicsi. A szemeket vastag szilikonba ágyazták, ez levált és berántotta a szemet a fejbe, ezért lettek szegények vakok. Nem kis tortúra volt kiszabadítani a műanyag félgömb alakú szemeket. Ráadásul az eredetileg sötétbarna színű írisz fakó rózsaszínre változott, így a régi réteget le kellett kaparni, hogy át lehessen festeni.

A másik babánál rosszabb volt a helyzet még ennél is, mert a fél szeme bent maradt és olyan erősen tartotta a szilikon, hogy nem lehetett kivenni, hogy újrafessem. A fejtetőn keresztül kellett kipingálni a szemet egy vékony ecsettel. Hát nem kívánom senkinek azt a kínlódást...

Viszont ha már így esett, úgy gondoltam, hogy egy kicsit egyedivé teszem a lányokat, ezért úgy döntöttem, az egyiknek aranybarna, a másiknak mogyorózöld szeme lesz.

A visszaragasztás rengeteg szentségelés és többszöri kísérlet után sikerült, mert nemcsak arra kellett ügyelni, hogy megfelelő szögben legyenek a szemek, de arra is, hogy a szempillák ne akadjanak be, jó irányba álljanak stb. Utána visszatenni a fejtetőt, a hajat, már egyszerű.
Nem mondom, hogy nem érte meg a fáradságot, de még egyszer nem csinálnám végig! :)

A barna szemű lányka
A zöld szemű

Együtt, a sikeres szemműtét örömére új ruhában:


4 megjegyzés:

  1. Gratulálok, szép munka volt.

    VálaszTörlés
  2. Valóban gyönyörűen megcsináltad. Viszont én imádom az ilyen kitartást igénylő munkát. Úgy hogy gratula a kitartásodhoz!

    VálaszTörlés