2016. június 13., hétfő

Babaklinika - Hajbeültetés

Akartam már egy vörös hajú srácot a csapatba, és a nem túl rég szerzett Flavas Liam baba tökéletes alanynak tűnt az áthajazáshoz, mivel szegénynek a halványszőke flokkolt haja amúgy is szinte teljesen kikopott. Meg egyébként is ez a srác szerintem nem kimondottan jóképű, inkább karakteres (ami egyesek szerint egy udvariasabb kifejezés a rondára).
Végül az eredmény kissé pumuklisra sikerült - szerintem "túladagoltam" a fején a tincseket, aztán már nagyon nehezen lehetett lenyomatni. Pár fekete csíkot is belecsempésztem, hogy vagányabb legyen és azok valamiért állandóan elállnak a fejétől :)))
Kicsit szégyenlősen mutatja be az új séróját...








Eredetileg ilyen volt (internetről vett kép):





Ez pedig az enyém feje, mielőtt kezelésbe vettem:






13 megjegyzés:

  1. Nagyon jó lett !
    Kár , hogy a fekete eláll. Mennyi idő volt ?
    Nagyon illik a zabolátlan haj az arcához , az eredetivel egy kicsit bamba volt , nem ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, bár gondolom eredetileg nem ilyen bambának szánták :) Kb. egy hét volt megcsinálni, részletekben.

      Törlés
  2. Egyetértek, ez a szín sokkal jobban kihozza a karakterét. Nekem van szöszi és fekete hajjal is, utóbbi sokkal szimpibb :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a szőke haj nem volt jó ötlet tőlük, sötétebb hajjal jobb.

      Törlés
  3. Hűha, de vagány lett. Csodálom a bátorságot mindazoknak akik neki állnak, sajnos én nem merem megtenni, pedig mindig inspirációt kapok mikor ilyet látok. A hajat hol szerezted be?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még azt szeretném megtudni, milyen eszközt használtál. Ragasztottad, vagy hogyan történt. Szívesen megnéznék egy ilyen munkát menet közben.

      Törlés
    2. Nem ragasztottam, befűztem a hajat. Így ugyanolyan fésülhető, kezelhető, mint az eredeti volt. Ha visszagörgetsz, van egy másik áthajazásom, amiről korábban tettem be pár képet a folyamat közben. Igazából nem kell hozzá semmi extra, csak kis kézügyesség és sok-sok türelem. A haj, amit használtam, egyszerű póthaj, lehet kapni piacon, kínai üzletben, fodrászkellékesnél sokféle színben. Igazából nem a legideálisabb mert nagyon merev szálú, de jobbat eddig nem találtam, legalábbis olcsón nem. Kell még hozzá egy varrótű, legalább 6 cm hosszú és keskeny, de legyen elég nagy a foka hogy átférjen rajta egy vékony tincs.
      Igazából a hajazásra több módszer is van, nekem a legegyszerűbb a következő: leszeded a páciens fejét, csutakra levágod a haját, a maradékot hosszú csipesszel belülről kitépkeded (úgy könnyen kijön). A póthajból leszedsz egy köteg hajat, belemártod vízbe, hogy jól összetapadjon, abból szedsz le nagyon vékony kis tincseket és megcsomózod őket az egyik végükön, mintha cérnát csomóznál. Ha rövid frizurát akarsz csinálni, akkor is legalább 10-12 cm hosszú legyen egy-egy tincs, különben nem tudod kezelni.
      Ezután fogod a fejet, és elkezded szép sorban a meglévő lyukakba befűzni a hajat. A lyukon átszúrod a tűt (nem heggyel, hanem fokkal befelé!), épp annyira, hogy alul a nyaknál kijöjjön a foka. Átfűzöl rajta egy vékony tincset (mint a cérnát) és visszahúzod a tűt. Én egy keskeny laposfogót szoktam használni a tű beszúrásához-visszahúzásához. Ha behúztad a fejbe a tincset, a csomózott vége megakad belül, és a fejből szépen "kinő" a haj.
      Amikor ezt pár százszor megismételted és kész vagy az egész fejjel, akkor a haj ezerfelé fog szanaszét állni, úgyhogy még utána kell formázni.
      Remélem, érthetően írtam le a folyamatot.

      Törlés
    3. Köszönöm szépen. Most érlelem magamban és lehet egyszer bevállalom.A fejcserével is így voltam, egyszer csak rászántam magam és sikerült.

      Törlés
    4. Bocsi, nem akarok értetlen lenni, de ennek a fejecskének nem volt eredeti lyuk a fején. Te találomra raktad be a hajat, vagy valami elképzelés szerint. Nekem is van ilyen babám barna hajjal, megpróbálnám.

      Törlés
    5. Igen, ennél a babánál kicsit macerásabb, mert nem volt előtte beültetve haj. Úgy csináltam, hogy tűfilccel előre bepontoztam, hogy hol legyenek a tincsek (körbe a hajvonalnál, meg ott, ahová választékot szeretnél, sűrűn egymás mellett, a többi helyen elég kb. 2 mm-enként). A tűvel előre átlyukasztottam, elég könnyen megy, mivel gumi a fej.

      Törlés
    6. Köszi, erre gondoltam én is. Nagy türelmed van.

      Törlés
  4. Nekem nagyon tetszik, mert tisztára mangás!!! :-) Szerintem, zselével egy kicsit még "tincsesíthetnéd", hogy hasonló legyen:

    http://images6.fanpop.com/image/photos/34300000/Kuran-Kaname-vampire-knight-34377690-1504-1200.png

    Persze, ha a végeredményt nem találnád majd jónak, akkor hagyd, csak gondoltam egy próbát megér! ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor jó, ha így látod, mert egy mangás stílusú BJD baba frizurája ihlette. :) Csak túl dús lett, hiába próbáltam ollóval ritkítani. De majd megpróbálom a zselét.

      Törlés