2016. május 9., hétfő

Babaklinika - teljes átalakítás

Még régebben egy babacsomag részeként jutottam hozzá ehhez a sötét bőrű leányzóhoz. Valamilyen Christie lehet, de igazából nem sokat foglalkoztam a beazonosítással, mert amint megláttam a furcsa, drótokkal telerakott szúrós haját meg az előző tulaj által csillámos körömlakkal "kicsinosított" arcát, tudtam, így nem maradhat. Először a körömlakktól szabadultam meg acetonnal, de a sminkje egy része is lejött vele együtt, és hiába próbáltam normálisan rekonstruálni, erre jött az ötlet, hogy a teljes arcát átfestem és új hajat kap.


Az "újrahajazáshoz" persze rengeteg idő és türelem kell, ami nem mindig van, szóval kb. egy hónapba telt, mire elkészültem. Sima fekete póthajat használtam, ami nem a legjobb választás, mert merev és nehezen kezelhető, de bele kellett törődni, mert puhább, jobb minőségű alapanyagot nem tudtam szerezni.
A drótoktól való megszabadulás egy igazi tortúra. A fűzésre több módszer is található a neten, én úgy szoktam, hogy a vastag varrótűt a fokával szúrom át a fejen és a nyaknál fűzöm át rajta az előzőleg bevizezett, megcsomózott tincset. Nem számoltam, hány lyuk van a fejtetőn, de el lehet képzelni, mennyi időbe telik ennyi tincset átfűzni rajta :)

Folyamat közben








A végén a babafej úgy néz ki, mintha belenyúlt volna a kettőhúszba, szanaszét áll minden tincs :) Ezután forróvizes kezeléssel lehet szépen formára idomítani.
Az átfestésről nem csináltam fázisfotókat, igazából annyiszor mostam le és festettem újra, hogy a végén elegem lett és úgy döntöttem, ennél már csak rosszabb lehet.

Ilyen volt

Ilyen lett
Ez még csak a második próbálkozásom, úgyhogy van hova fejlődni :).

A végeredmény

8 megjegyzés:

  1. Nekem tetszik ez a cicás szem. Sokkal karakteresebb lett így. Gratulálok az áthajazához, nekem fél évembe telt, de lehet hogy még most sincs kész teljesen:-)))))))))))

    VálaszTörlés
  2. Azta, gyönyörű lett, minden elismerésem az áthajazáshoz! Én is szoktam nézni áthajazós videókat, de asszem nekem nincs türelmem a procedúrához, így inkább másokét csodálom. :) A sminkje is nagyon szép lett. Azt esetleg leírod, hogy mivel csináltad? Milyen festéket használtál hozzá?

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Szívből gratulálok, igazán gyönyörű lett ez a lány! Én még sosem mertem "hajazásba" belevágni, pedig alanyom és alapanyagom is volna dögivel.
    Arra pedig én is kíváncsi lennék, hogy mivel készült a smink? Eddig csak akvarell ceruzával próbálkoztam, de az nagyon halvány, és nem az igazi.

    VálaszTörlés
  4. Kipróbáltam én is az akvarellceruzát, de nem igazán jött be. Faber-Castell márkájú van, de egyáltalán nem úgy fog, ahogy a netes videókon látható, nekem halvány lett és szemcsés, úgyhogy maradt az akrilfesték, a 0-ás póniszőr ecset és a matt lakk.

    VálaszTörlés
    Válaszok

    1. Az "áthajazás" nekem is iszapolva van , több éve fetreng valahol félkészen , nem bírom rávenni magam :(((
      Nagyon ügyes vagy , gratulálok.
      A barbie átfestés is iszonyú kihívás , már próbáltam és sokkal nehezebb ,mint az MH-ké...minden elismerésem. Szerintem a ceruza egy kicsit erősebben fest , ha előtte kezelve van valamilyen tömörítő lakkal , amivel a végén is befújják tartósítás céljából , és iszonyú hegyesnek kell lennie , a lányom néha benedvesíti , úgy neki könyebb ( nedves vattakoronggon )

      Törlés
    2. Szerintem a te Christie-d egy "2003 Trendy and Bendy Christie"
      https://www.flickr.com/photos/dolls-vikk/4716773720/in/album-72157624189875543/
      Nekem az eredeti is nagyon tetszik , szeretem ha a babák tekintete eltér a többségtől, pl. oldalra EL...vagy fefelé, kicsit flegmán...mint ez a lány is .
      De klassz lett cicaszemmel is , oldalra nézve :)

      Törlés
    3. Tényleg ő az! És valóban nem volt rossz az eredeti arc, de miután beletöröltem az acetonnal, már nem tudtam volna szépen visszafesteni. Viszont azt a drótozott hajat nem bántam meg, hogy kiszedtem.

      Törlés
  5. Először is hatalmas gratula az áthajazáshoz! Igazán szép tőled, hogy megtetted. Minden elismerésem. Én hozzá sem fogok, nincs türelmem hozzá.
    Egyszer egy rosszabb minőségű divatbabával próbálkoztam, ami az átfestést illeti... aztán mégegyszer... szegényke nem sikerült túl jól.. :D

    VálaszTörlés